Heropening Media Markt 26 april 2017

Media Markt organiseert morgen, op 26 april, het leukste dagje uit met een gratis festival in Eindhoven. Het Media Markt Festival is het eerste festival binnen winkelmuren in Nederland.

Met het Media Markt Festival viert de elektronicawinkel de heropening van de winkel in Eindhoven samen met de stad. Het festival is een feest en een dagje uit voor het hele gezin. Er zijn onder meer kookdemo’s, demonstraties 3D-printen van voedsel en gamewedstrijden. Klanten kunnen ook meedoen aan DJ-workshops, VR-parachutespringen of de eerste vliegende auto bewonderen.

In de nieuwe conceptstore van Media Markt komen innovatie, winkelbeleving, service, online en offline samen in een totaal nieuwe winkelwereld. Media Markt wordt met de nieuwe winkelopzet nog meer dé plek om inspiratie op te doen en vooral plezier te hebben terwijl je de nieuwste elektronicaproducten kunt bekijken en proberen, zowel fysiek als online.

Het winkelen van de toekomst start op woensdag 26 april in Eindhoven met de officiële opening voor het publiek door burgemeester John Jorritsma en vestigingsdirecteur Jeroen Mertens. Direct na de opening om 08:00 uur start het gratis MediaMarkt Festival, een cadeautje voor de stad waarin consumenten zelf kunnen ervaren wat Media Markt bedoelt met ‘beleving’.

DJ La Fuente op eerste festival binnen winkelmuren
“Relaxen in de muzieklounge, een rondje vliegen in de vliegende-auto-simulator, naar een optreden kijken of nieuwe dingen leren tijdens een demo: het Media Markt Festival laat Eindhoven ervaren hoe leuk winkelen kan zijn,” zegt Jeroen Mertens, vestigingsdirecteur van Media Markt Eindhoven Centrum. “Iedereen die wil, is van harte uitgenodigd om langs te komen en een leuke middag te hebben.”

Vliegen in MediaMarkt
Tijdens het festival kunnen klanten de eerste echte vliegende auto bewonderen en in een simulator beleven hoe het is om de vliegende auto te besturen. Bovendien verloot Media Markt drie Fly/Drive Experiences. De Experience bevat een rondleiding en een Fly/Drive in de simulator op het PAL-V hoofdkantoor en een echte vliegles in de Magni 24 Gyrocopter bij de PAL-V Fly/Drive Academy te Breda International Airport. Ook zijn er vijftig Fly/Drive Experiences te koop voor € 295 per stuk. “Klanten die zo’n experience aanschaffen, zijn daarmee de eerste die daadwerkelijk de lucht in gaan met de vliegende auto,” zegt Mertens.

Innovatie Lab
Een nieuw, vast onderdeel van de nieuwe winkelopzet, is het Innovatie Lab. Het Innovatie Lab biedt letterlijk een podium aan veelbelovende start ups, crowdfunding campagnes en kennisinstellingen. Consumenten kunnen zo op heel directe wijze kennis maken met de toekomst, terwijl innovators hun producten kunnen voorleggen aan het winkelend publiek. De producten zijn geselecteerd in vijf verschillende thema’s, overeenkomend met de paviljoenen in de winkel, te weten ‘Active’, ‘Health’, ‘Gaming’, ‘Smart Home’ en ‘Mobile’. In de maand mei staan onder meer een virtual reality hand controller, een slim deken en voetzolen met sensoren voor hardlopers in de spotlights.

“Innovatie is enerzijds onberekenbaar en anderzijds een perceptie,” zegt Jeroen Hol, Innovation Manager bij Media Markt Nederland. “Daarmee is het lab een uitgelezen mogelijkheid om producten te toetsen en te laten ervaren door de honderdduizenden consumenten die maandelijks Media Markt bezoeken.”

Misschien vind je dit ook interessant

Geef een reactie